Design thinking i visual thinking.
Informació
bàsica
Dates: 21, 22, 28 i 29 de setembre.
Horari: de 9 a 14 hores
Nombre màxim de participants: 20
Modalitat: Presencial a ADEIT – UV (Plaça Mare de Déu de la Pau, 3 – València) .
Descripció
del curs
Visual Thinking: dibuixar per pensar, comprendre i comunicar
En l’ entorn saturat d’ informació en què vivim, cal la simplificació i claredat que aporta el pensament visual o visual thinking per millorar la nostra capacitat de pensar i comunicar.
Aquesta poderosa eina de comunicació permet a través de dibuixos simples i paraules, crear, organitzar i connectar idees, i comunicar-les a altres persones per fer-les realitat.
La bona notícia és que per utilitzar el pensament visual no cal tenir un do artístic a l’abast d’uns pocs privilegiats. Tu ho pots fer perquè el 75% de les neurones sensorials del teu cervell són visuals. Ho sabies?
Design Thinking, creativitat, innovació i execució
Hui en dia la innovació és cosa de tots. Tots els professionals tenen desafiaments a resoldre, independentment del tipus d’ administració pública.
Conèixer i aplicar la metodologia de design thinking permet trobar solucions innovadores, creatives i eficients per crear nous productes i serveis a través de la gestió i generació de noves idees que solucionen problemes que satisfan les necessitats dels usuaris i ciutadans/es.
Professorat
Objectius
generals
Descobrir les habilitats bàsiques de Visual Thinking per comunicar de forma creativa, atractiva i comprensible.
Comprovar el fàcil i útil que resulta donar vida a les seues idees a través de senzills dibuixos. Aprendrer a convertir conceptes abstractes en històries i metàfores visuals que augmentaran la comprensió de les nostres presentacions.
Saber construir el teu propi vocabulari visual i triar les plantilles gràfiques més adequades per representar els nostres projectes.
Potenciar la creativitat i la innovació a través de la metodologia Design Thinking.
Que els participants aprenguen un enfocament diferent per a la resolució estratègica de problemes i adquireixen eines i tècniques pràctiques que els ajuden a experiències que encante la ciutadania.
Aplicar, pas a pas, aquesta metodologia que permet trobar solucions creatives i dissenyar productes, serveis i processos seguint les guies de Design Thinking i així aportar el màxim valor possible amb la solució aportada.
Comprendre els problemes des de la perspectiva de la ciutadania i les necessitats del seu municipi.
Crear prototips per provar idees abans de realitzar una gran inversió de temps i diners.
Planificar i realitzar investigacions de disseny efectives.
Pensar de manera diferent a la convencional explotant tant la teva creativitat com la de l’equip.
Crear i usar un guió visual per comunicar idees de disseny.
Fer un pla per testar les idees.
Contingut
del curs
Sessió 1
– El pensament visual: la metàfora visual. Fotoparaula.
– Els elements clau del visual thinking: connectors i lettering.
– Els mapes mentals.
– Sketchnoting bàsic.
Sessió 2
– Els elements clau del visual thinking: icones.
– Pràctica d’ eines.
– Mapa d’ empatia o Arbre estratègic o Corba del canvi.
– Dissenyem les nostres pròpies eines.
Sessió 3
– Què és el Design thinking?
– La importància de la creativitat.
– Com estimular el pensament creatiu.
– Les fases de la metodologia.
– Empatia: mapa d’ empatia.
– Repte: escala d’ abstracció o Ideació: SCAMPER.
– Solució: NUF.
– Prototip: Pla d’ acció.
– Validació: Matriu de decisió.
Sessió 4
– Cadascú treballa sobre un cas que prèviament hauran definit.
– Apliquem tècniques de visual thinking.
– Apliquem la metodologia Service Design.
– Compartim el resultat.
– Conclusions i tancament.